Un dialog

– Trebuie să facem ceva. Un semnal, ceva, ca să arătăm că sîntem călare pe situaţie.

– Şi la ce v-aţi gîndit?

– Sacrificăm peştişorii. Cîndva tot trebuia să se întîmple.

– Mda. Nu-mi place cînd se întîmplă asta. Totuşi, oamenii ăştia ne-au fost loiali.

– Hai să nu dramatizăm. Nu ne sînt loiali nouă, ci doar banilor pe care îi sug din treaba asta. D-aia şi merge treaba atît de bine. Pentru că pierderea fiecăruia ar fi prea mare.

– Şi n-o să vorbească despre tot? Stau şi mă gîndesc că este totuşi cam periculos. Dacă ne vor da în gît şi pe noi, împreună cu tot sistemul?

– Asta n-o să se întîmple niciodată. Nu-şi permit riscul ăsta. Una e să-şi piardă bancomatul care le-a fost tot timpul la dispoziţie, alta e să-şi piardă libertatea pentru nişte mulţi ani de acum încolo. Doar şi-au asumat riscul ăsta. Fiecare era conştient că va veni şi episodul ăsta. Era trecut în fişa postului cu cerneală simpatică. Ştiu că e o pierdere cam mare, şi eu aş suferi destul dacă mi s-ar întîmpla asta. Dar aş supravieţui, aş merge mai departe. Iar pentru loialitate n-o să-i uităm aşa uşor. Rotaţia cadrelor, dragul meu.

– Bună faza cu cerneala simpatică. Şi ambii rîd satisfăcuţi, umplînd camera cu veselie.

Dintr-un vis pe care l-am avut noaptea trecută.

Promovarea cărţii

O nouă colecţie, mai mult decît binevenită, a apărut în această lună în portofoliul editurii Polirom. E un pas important. Era de aşteptat ca şi editurile mari din România să lanseze colecţii „economice” pentru a contracara cumva valurile de volume aruncate pe piaţă de către trusturile Adevărul Holding şi Intact.

httpv://www.youtube.com/watch?v=Ixz68fdu_vg&feature=player_embedded

Mă bucură şi faptul că la capitolul promovare începem să evoluăm. Apar reclame tv, trailere şi recomandări venite din partea unor personalităţi din zona artistică. Între spotul pentru o nouă supă la plic şi berea neagră inconfundabilă, îşi face loc şi o recomandare de carte. Nimic mai firesc. Cum ai nevoie de mîncare, ai nevoie şi de lectură. Întîlnesc deseori, online sau offline, persoane cu o „cultură deosebită” care strîmbă din nas şi-şi dau ochii peste cap atunci cînd aud despre colecţiile lansate cu ziar. Cumva pentru ei aia nu e cultură. De parcă ar fi o ruşine să tipăreşti cărţi la un preţ mic şi să le vinzi în zeci sau sute de mii de exemplare. Şi în plus să mai ai şi tupeul să promovezi chestia asta. Îngrozitor!

E timpul pentru evoluţie, iar anul acesta se anunţă extrem interesant pentru piaţa de carte, cu lansări de ebook-uri şi promovări din ce în ce mai profesioniste.

Uite şi un autor român care a înţeles cum stă treaba cu promovatul şi vîndutul cărţilor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *